Živeti
drama
KINO
NEDELJA, 8. 10., ob 20.00 ODPOVEDANO
NEDELJA, 15, 10., ob 18.00 ODPOVEDANO
Bill Nighy bo ponovno navdušil. Tokrat v vlogi ostarelega birokrata tik pred upokojitvijo, ki po dolgih letih zadušljive pisarniške rutine še zadnjič poskusi svoje prazno življenje spremeniti v nekaj čudovitega in se preprosto naučiti ... živeti.
VB, Japonska, Švedska / 2022 / 102 min
režija: Oliver Hermanus
vloge: Bill Nighy, Aimee Lou Wood, Alex Sharp, Michael Cochrane
Ostareli možakar po dolgih letih zadušljive pisarniške rutine še zadnjič poskusi svoje prazno življenje spremeniti v nekaj čudovitega ... Scenarij je po istoimenski klasiki Akire Kurosawe priredil nobelovec Kazuo Ishiguro (Ostanki dneva).
iz prve roke
»Čeprav se morda zdi, da bi se priredbe humanistične mojstrovine Akire Kurosawe lotil le norec, sem takoj zagrabil priložnost. Povedati sem želel zgodbo o življenju in o pomenu preprostih sledi, ki jih vsi puščamo za seboj. V svetu, obsedenem s hitro slavo in takojšnjo zadovoljitvijo, /…/ sem začutil potrebo po filmu, kakršen je Živeti – spremljevalcu za trenutke, ko ne potrebuješ drugega, kot da te nekdo spomni, da je življenje kratko, vendar lepo. /…/ Od nekdaj se mi je zdelo, da je to pomembna zgodba za današnji čas, saj živimo v svetu, polnem motenj. Vse življenje gledamo v svoje mobilne telefone, zazrti v prihodnost. Zanimivo je stopiti korak nazaj in se vprašati, kaj pomeni biti zares prisoten v lastnem življenju.«
– Oliver Hermanus
»Film sporoča, da ti ni treba obrniti življenja na glavo, če hočeš spremeniti samega sebe; da ti ni treba narediti nečesa izjemnega, čemur bodo vsi ploskali. Sprejmeš lahko samega sebe z vsemi omejitvami vred, sprejmeš svoj omejeni svet in skromne karte, ki so ti bile dodeljene, toda z majhnim premikom znotraj teh meja lahko narediš ogromno. Gre za ključno razliko med tem, ali boš pustil, da te življenje povozi, ali pa ga boš živel v polnosti.«
– Kazuo Ishiguro
kritike
»Redek primer priredbe mojstrovine, ki se lahko kosa z izvirnikom.«
– Philip Kemp, Sight & Sound
»Melodrama, kakršnih ne delajo več. Ganljiv labodji spev in čudovit poklon življenju.«
– Ella Kemp, Little White Lies
»Pomembna vprašanja življenja in smrti obravnava z zmagovalno preprostostjo, ki se ji je težko upreti.«
– Mark Kermode, The Observer
»Primer dramskega pisanja na najvišji ravni in mojstrski tečaj o tem, kako odličen izvirni scenarij prenesti /…/ iz enega kulturnega okolja v drugo.«
– Robert Koehler, Cinema Scope