Govori z mano
triler
KINO
SOBOTA, 11. 11., ob 20.00
Ko skupina prijateljev odkrije, kako priklicati duhove s pomočjo balzamirane roke, so navdušeni nad novo zabavo, dokler eden od njih ne gre predaleč in odpre vrat v svet duhov.
Avstralija, VB / 2023 / 95 min / angleščina / 15 let +
režija: Danny & Michael Philippou
vloge: Ari McCarthy, Hamish Phillips, Sara Brokensha, Sunny Johnson, Sophie Wilde
Ko skupina prijateljev odkrije, kako priklicati duhove s pomočjo balzamirane roke, so navdušeni nad novo zabavo, dokler eden od njih ne gre predaleč in odpre vrat v svet duhov. Potem so postavljeni pred odločitev, komu zaupati – mrtvim ali živim.
Podrobna vsebina
17-letna Mia je sama na dan obletnice smrti svoje mame. Ker ima dovolj očetovega samopomilovanja, se odpravi k svoji najboljši prijateljici Jade. Želi si, da bi lahko živela z njeno družino, mamo Sue, ki jo vedno podpira, in zabavnim mlajšim bratom Rileyjem.
Ko v šoli postane viralen posnetek na Snapchatu o obsedenosti z duhovi, Mia vidi priložnost, da bi spet dobila Jadino pozornost. Jade ima te dni oči samo za Daniela, Mijinega prvega fanta, ko sta bila še otroka. Jade in Daniel sta skeptična, a ju prepriča, da gresta z njo na naslednje klicanje duhov. Ko pa njihovi prijatelji dobijo balzamirano roko, ki naj bi pripadala vidcu, in z njeno pomočjo postanejo za nekaj časa obsedeni z duhovi, odkrijejo svojo novo drogo. Edini pogoj je, da moraš duha izgnati v 90 sekundah, sicer bo hotel ostati. Ko je Mia na vrsti, da prikliče duhove, nadzor nad njenim telesom takoj prevzame jezikavo bitje. Mia je popolnoma navdušena, ker se že dolgo ni počutila tako živo, in ne more več odnehati.
13-letni Riley spremlja Jade in Mio na naslednjo zabavo obsedenosti z duhovi in po prepiru z Jade prepriča Mio, da mu dovoli sodelovati. Vanj se naseli duh, ki trdi, da je Mijina mama, in Mia, ki se obupano želi povezati z njo, prekorači mejo 90 sekund. Zlobni duh napade Rileyja od znotraj in ga hudo poškoduje, zaradi česar pristane v komi.
Rileyja odpeljejo v bolnišnico, kjer popolnoma šokirani najstniki vztrajajo, da mu niso dali drog. Jadina družina za vse krivi Mio in jo začne zavračati, medtem ko Riley neodziven leži v bolnišnici in ne more govoriti. Mio, ki je prav tako prekoračila mejo 90 sekund, vedno pogosteje obiskujejo nadnaravni duhovi, ki lahko srhljivo natančno oponašajo ljudi, tudi njeno mamo. Ostali so in hočejo Rileyja.
Najstniki skušajo najti fanta, ki jim je dal roko, in odkrijejo, da je pred nekaj meseci naredil samomor. Njegov brat verjame, da so ga duhovi prisilili v smrt, da bi za vedno ostal z njimi. Mia in Jade se bojita, da bodo ubili Rileyja, zato se pritihotapita v bolnišnico, da bi duhove izgnali iz njega. Ampak izgon ne uspe in Riley ostane v komi, Mia pa v svetu duhov vidi, kakšno agonijo preživlja.
Mia zaradi stalnih srhljivih videnj in zlobnih paranormalnih bitij vedno teže ohranja razum, ampak ne more nehati uporabljati roke. Duh, ki se izdaja za njeno mamo, Mio prosi, naj Rileyja odreši muk. Napade jo še en duh, ki se izdaja za njenega očeta. Medtem ko se brani, svojega pravega očeta tragično zamenja za duha in ga zabode v vrat.
Mia je odločena Rileyja odrešiti muk in Jade zmami stran od bolnišnice, češ da ima nov načrt, namesto tega pa ugrabi paraliziranega Rileyja, ga posadi na invalidski voziček in odpelje iz bolnišnice na avtocesto. Ravno ko ga hoče poriniti pred avtomobile, pride Jade in Mio zbije mimovozeči avto.
Mia je spet v bolnišnici, kjer je Riley čudežno okreval, z njim pa sta Sue in Jade. Nihče pa ne vidi ali sliši Mie. Vleče jo k čudni svetlobi in sliši glasove, ki ji pravijo, naj govori z njimi. Ko zgrabi iztegnjeno roko, ugotovi, da so se stvari obrnile in je vstopila v svet duhov.
Roka in obsedenost z duhovi
Vodja vizualnih učinkov in postprodukcije Marty Pepper je pojasnil: »Cilj režiserjev je bil, da je vse videti kar najbolj resnično in da smo kaskaderske točke in vizualne učinke posneli v takem vrstnem redu, kot so bili v filmu. Glede na njuno ozadje brutalno realističnih posnetkov na YouTubu sem že od prvega trenutka vedel, da bo snemanje v pravem vrstnem redu ključno za pripovedovanje zgodbe. V predprodukciji smo se natančno dogovorili o uporabi tradicionalnega ličenja in kaskaderskih točk, da bi dosegli pravi videz in občutek. Digitalne vizualne učinke smo uporabili, da smo izbrisali vrvi, ponovno zgradili dele scene in naredili kakšne majhne spremembe. Snemali smo lahko vse, kar je pomagalo pri pripovedovanju zgodbe, potem pa smo to uredili v postprodukciji, kot je bilo treba. Pri zadnjem posnetku, ko Mia hodi po bolnišničnem hodniku, samo na primer iz ogledal odstranili odseve 'mrtvih' ljudi, tudi Mijinega, in zlomili Mijine prste. Vse to smo naredili v enem posnetku.«
Glavna prioriteta pri vizualnih učinkih je bila, da prizori obsedenosti z duhovi ostanejo kar najbolj resnični. Marty je pojasnil: »Obsedenosti so bile zelo pomembne za verodostojnost filma in likov. Če nam to ne bi uspelo, film ne bi deloval. Kot smo načrtovali, so nam bili vizualni učinki v pomoč pri prvi obsedenosti, ko je koga zgrabila roka ali so se mu razširile zenice. Naslednja obsedenost je bila druga zgodba, ker se je moral Daniel strastno mečkati z Jadinim psom. V kakšnem drugem filmu bi psa naredili računalniško, naš pa je moral biti videti pravi. Glavo smo usmerjali, da smo ustvarili pravi stik z igralcem, in posneli dolge akcijske prizore, potem pa smo dodali psa in ga postavili v posnetek, da je bil videti resničen. Pri prvem delu Rileyjeve obsedenosti smo se zanašali na odlične proteze in domiseln umetniški oddelek, ki je poskrbel za manjše izboljšave, več vizualnih učinkov pa smo uporabili, ko je zletel preko sobe v okno (na vrveh, seveda). Vse smo posneli kot posamezne prizore in jih nato združili, vmes pa dodali še računalniško narejene elemente.«
Ta pristni pristop do obsedenosti ne izvira samo iz dolgotrajne predanosti režiserjev snemanju v pravilnem vrstnem redu, ampak je pomembna tudi izkušnja igralcev.
Kot je povedala Sophie: »Za Mio roka predstavlja pobeg od resničnosti. Mia je nezadovoljna s svojim življenjem in skuša izsiliti vezi z drugimi. S pomočjo roke lahko naredi vse to.«
Otis, ki igra Daniela, je dodal: »Roka je nadnaraven, skoraj hudičev predmet, pravo nasprotje vsega, v kar verjame Daniel. Dela popolnoma obratno od tega, kar so mu rekli. Ni zadovoljen s tem, kdo je, in skuša drugim dokazati, da ni samo priden krščanski fant. Noče, da bi ljudje nanj gledali kot na fanta, ki vedno sledi pravilom, in se upre temu, v kar ga silijo njegovi starši.«
Tudi pri zvočni obdelavi je bila prioriteta, da bi bile roka in obsedenosti videti resnične. Vodja zvočne obdelave Emma Bortignon je pojasnila: »Roka je zvočna rdeča nit filma. Zvoku smo skušali dodati kar največ teksture. Če se nekdo dotakne roke ali je v stiku z njo, to sproži zelo poseben zvok.«